Co jakiś czas w mediach pojawiają się niepokojące informacje o wadach technicznych, pojawiających się w autach popularnych marek. Dotyczy to różnych koncernów samochodowych i niestety nie ominęło też marki BMW. Okazało się, że w niektórych modelach samochodów tej firmy, wyposażonych w silnik wysokoprężny dochodzi do niekontrolowanego wycieku glikolu z chłodnicy systemu recyrkulacji spalin, co może doprowadzić do zapalenia się resztek oleju napędowego, obecnego w spalinach. Usterka ta jest na tyle poważna, że koncern BMW błyskawicznie przedsięwziął odpowiednie kroki i ogłosił akcję serwisową, która ma objąć aż 320 tysięcy samochodów, poruszających się po drogach Europy.

 

Sprawdź VIN pojazdu i dowiedz się, czy jest on objęty akcją techniczną

Akcja serwisowa ogłoszona przez koncern BMW dotyczy samochodów tej marki zasilanych silnikiem wysokoprężnym, wyprodukowanych pomiędzy 2010 a 2017 rokiem. Wadliwy moduł EGR był głównie montowany w modelach linii F10 i F11, wyposażonych w 2 lub 3 litrowy motor. Aby jednak dowiedzieć się, czy problem ten dotyczy posiadanego przez użytkownika pojazdu, konieczne jest zidentyfikowanie auta po numerze VIN. Wystarczy zatem wypełnić formularz znajdujący się na oficjalnym portalu online marki BMW, żeby otrzymać informację zwrotną, czy samochód objęty jest akcją techniczną. Można również bezpośrednio skontaktować się z autoryzowanym sprzedawcą pojazdów tej marki, który również poinformuje zainteresowanych o ewentualnych krokach, które muszą przedsięwziąć (więcej dowiesz się na: https://www.autobaza.pl/blog/akcja-serwisowa-samochodow-bmw-z-silnikami-diesla/)

 

W trosce o bezpieczeństwo klientów

Koncern BMW to rzetelna marka, niezwykle poważnie traktująca swoich klientów. Choć ryzyko wystąpienia pożaru na skutek wadliwego działania modułu EGR jest niewielkie, nie można narażać użytkowników zagrożonych modeli na ewentualne niebezpieczeństwo. Dlatego też wszyscy posiadacze samochodów wyposażonych w nieprawidłowo funkcjonujący moduł będą wzywani do warsztatów BMW na rutynową kontrolę. Akcja serwisowa obejmuje sprawdzenie poprawności działania wadliwego elementu i jeśli w jej wyniku okaże się, że nie pracuje on prawidłowo, będzie on podlegał wymianie. Niezwykle istotną informacją dla właścicieli aut z wadliwym systemem jest to, że wszelkie prace wykonywane w ramach ogłoszonej akcji technicznej będą wykonywane na koszt koncernu. Co więcej, przedstawiciele firmy zapewniają, że zostały dołożone wszelkie starania, aby proces kontroli, jak również ewentualne naprawy wadliwych pojazdów przebiegały bez najmniejszych problemów, a terminy realizacji były jak najkrótsze.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *